BaraHanna

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Johanna - 8 december 2009 12:00

 Promoe - Mammas Gata feat. Andreas Grega, Timbuktu & Supreme





När jag lyssnar på låten tänker ja tillbaka på när man var liten. Allt var så spännande särskilt på sommaren. Det var tvist och massor lekar och killarna som spelade landhockey. Specillt roligt var allt var så enkelt. Man gick runt där och man hade aldrig svårt att lära känna någon. Och det bästa var när det flyttade in någon ny. Fy va spännande det var, speciellt om det var en liten kille (nu syftar jag på när ja var runt tio elva ) Var på väg mot jobbet häromdan, en ny familj skulle flytta in på gatan. Det var inte alls samma sak som då.


Och när man blev lite äldre typ 14 så brukade man ibland hoppa ut genom fönstret ( hade på nedanvåning) när lite vänner komförbi lite sent på kvällen, så gick man till nån lekpark och bara satt där och snackade och så, någon som kanske hade med sig en öl. Och man bara njöt av sommaren.


Och sen blev man lite äldre, då kollade man mest ut och önskade att man kunde flytta. Inget var spännande längre. Plötsligt var stället byn alldeles för litet för vardagligt..

Av Johanna - 8 december 2009 00:29

 

Through glass - Stone sour


Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards