BaraHanna

Alla inlägg under september 2009

Av Johanna - 30 september 2009 10:34


GODMORGON, GODMIDDAG, GODKVÄLL!


Idag är det sista dan i månaden och vad ja minns fick man studiebiraget då =P men det var ju ett tag sen det. Men ni som vill göra om rummet lite men vill snåla lite så vill ja tipsa om att Ikea har massa typ köksdörrar på rea. Men de kan man ju använda till annat. Hittade såna där smala som antagligen varit dörr till besticks lådan. 2 kr kostade dom och gav mig en ide att använda till ljushållare till toaletten...Köpte några såna, ljus och ljuskoppar. TADHA! så här blev de! Så nu kom dessa dörrar till använding som bara låg där och väntade på ett hem. Det snygga med dom var att de va mörkbruna när ja köpte dem vilket passar perfekt inne i toarummet.


  



Nu ida blir det lite shopping till farmor, lite på systemet, tjänst och sen bara ta det lugnt. Åh Grey`s Anatomy börjar ikväll igen!!! Har inte följt med riktigt men åh vad ja älskar den serien...Vet ni va ja gjorde igår? HAHA gick i massor av smyckes butiker och bad om broshyrer med förlovningsringar. Danny fick nått spratt igår och ville att vi skulle kolla ringar..och att han lagt undan pengar och så..Hittade en massa fina. Men man får ju gå lite efter priset. =P Är iallafall säker att de blir vitguld. Gillar inte guld något vidare, inte Danny heller. Kommer antagligen lägga upp lite förslag sen, för ja har sååå svårt att välja..Vi måste bara få tag på en massa olika förslag först så man inte missar nått...=)

Av Johanna - 29 september 2009 16:21



Tudelu

 

Inatt sov ja så himla dåligt...kunde verkligen inte sova..fatta inte va det va..aja..fick sova ut sen ändå =P ledig ledig..känns underbart =) Blev en svensk film "Gangsters" måste säga att den va ganska kass. Sen solade jag lite, och gick mot stan. Letade efter nån awsome fest dress..Hittade en men va lite osäker. Testade och testade och till slut hittade jag en liten klänning. Typ lite champagne färgad. Kommer va as snygg till svarta assosiarer och mina svarta nya pumps. Nice nice. Sen blev det även lite annat fynd. Lite underkläder m.m

 

 

   Ros örehängen, Glitter 50 kr.

  

   Linne, Monki 100 kr.

 

 Sen hade H&m även rea på massor av fina

 ögonskuggor. Köpte en som var tvåfärgad från

 Isadora. Ljus och lite mörkare grön.

 

 

KILLAR Pinstripes i Halmstad kommer ha 70 % rea om två veckor. De har alla möjliga snygga skate märken. Passa på!

Av Johanna - 28 september 2009 23:47

VET NI HUR EN PRÄST VET ATT HAN KOMMIT TILL EN GAYBAR? KORVEN SMAKAR SKIT!

 

Idag blev det lite shopping =) Lite fika med syster som varit iväg..typ lite överallt..italien, tyskland, frankrike, sweich (eller hur de stavas...who cares..) danmark, österike...å så..Sen hyrde vi film och åkte hem till danny och gjorde god mat och så..

 

Höll ju på att sy om mina kuddar..tänkte visa resultatet.. de va vita innan men ville få lite färg klick på dom..så så här gick de till...

 

En vacker och solig dag så bestämde sig totalmiffot Johanna från landet lilla Osby att åka på en lång resa till landet Älmhult som låg brevid. Där skulle hon bsöka prinsessan Melissa. Totalmiffot ville så gärna köpa lite nytt tyg till sina kungastolar så de beslöt sig för att åka till slottet Ikea för att besöka kredit skulder..bla bla

 

Så här gjorde jag när ja beslutade mig för att spara pengar och inte köpa nya stolsdynor utan återanvända dom el va man ska kalla de...=P sparade iallafall ca 200 kr..

 

  

Jag köpte sån där band man stryker på ni vet som fäster sig. Så ja mätte tyget runt kudden..la till lite extra på varje sida, klippte..la sånt där band runt om i kanterna nålade fast och strök. Det blev då en snygg kant liksom.

 

 

 

  

Att veta hur ja skulle sy på tyget för hand på kudden va inte det lättaste. Jag valde att ha ena sidan vit och den andra med tyget (så ifall man tröttnar så kan man ha vitt sen igen) När jag sydde så fick jag liksom greppa tagi tyget och kudden och trä nålen igenom och sen är det bara fortsätta. Igenom, ut och ignom igen..bla bla..

 

 

 

  

Det tog några dar och stort tålamod att bli klar med kuddarna. Tack kära v revyn för att ni finns!

Av Johanna - 25 september 2009 19:35

Säger bara det tjejer..hel kul kväll igår!!

 

 

   

 

 

  

 

  

Av Johanna - 23 september 2009 08:24



NÅGON SOM KÄNDE AV ATT DET VAR FULLMÅNE INATT?

 

Jag sov as dåligt inatt och snurrade runt en massa. Tillslut hörde jag både mamma och pappa att de gick på toa (är hos familjen just nu). Så jag gick också upp och frågade:

- e de fullmåne eller?...japp de va det. Har alltid svårare att somna just då. Å många gånger vet ja inte om att det är fullmåne så ja har inte svårt att somna bara för att man inbillar sig, å nej nu kan ja inte somna för det e fullmåne. Och att det beror på gardiner håller jag inte heller med om. För jag har testat att dra för dom. Men inte hjälper det för de. Och min pappa kan somna mitt på dan men har också svårt att somna vid fullmåne. Så jag undrar om det finns en förklaring till detta? Så jag har kollat upp lite, men det finns tydlingen inget korrekt svar. Igår då jag testade allt gå på toa, dricka mjölk räkna får m.m Och när jag till slut gav upp och bara blundade och försökte somna, så slog det mig!

- Åh nej! Jag borstade ju tänderna innan och nu drack jag mjölk. Nu kommer jag ha en jätte äckel smak i munnen när jag vaknar...

 


    



 

Så mina vänner..jag tror inte vi får fram något riktigt svar. Annars får ni gärna mejla mig!

 

 

Av Johanna - 22 september 2009 12:37



TUDELU!

 

Idag blir det en jobb-stress-lugn-blogg-sy dag. Har precis jobbat lite. Håller på och läser nya num av vecko revyn och skriver. Snart ska ja fortsätta på mina idiotiskt dumma kuddar. Tänkte va ekonomisk och inte köpa nya stolsdynor utan köpa nytt roligt typ på Ikea som sparade mig ca 200 kr. Vilket va super bra. Men har as ont i fingertopparna av allt syande. Har ju ingen sy maskin så de blir för hand. Kommer lägga upp bilder sedan. Har inte tagit några än..hum sen håller ja på att ladda hem filmer. Såg STATE OF PLAY igår ruskigt spännande och bra. Ska ladda hem The proposal..Tjaaa..va händer mer...ska rensa fisk skålen men de kommer bli ett himla problem. Köpte nämligen en stor rund vas som blir smalare upptill, den har ja då fiskarna i..men de ja inte tänkte på är hur ja ska få upp fiskarna när man ska göra rent och så. Får knapt igenom handen där det smalnar..så frågan är hur ja ska få ut fiskarna för det är ju stenar och allt i så de e ju inte bara att tippa åt sidan för då blir de ju sushi på grund av alla stenar och växter...Men de löser sig nog.

Känns så himla kul med tjej kväll på Torsdag hoppas alla kan komma då. =) blir lite ostar, vin och annat gott.

Nä nu ska ja fortsätta som en kärring och sy..

Av Johanna - 19 september 2009 16:15


"You Gonna finde some one new.."


Idag blev det lite jobb i en delikatess butik som min faster har, men hon är i Italien nu så då får man hoppa in lite extra. Sedan kom Maja och vi tog jätte gos glass från riccardo och sen en kopp kaffe. Och det blev en massa prat. Sen gick vi ner och satte oss vid Nissan. Och dit kom även Michelle och Anna med. Satt säkert där i minnst tre timmar. As gött väder! Så glad att få träffa mina flickor igen. Kännts ensamt utan dem!! Ikväll blir det middag hos Danny =)


     

   



Av Johanna - 18 september 2009 11:45


MINA HJÄLTAR!


Nu är IDOL Ttillbaka igen. Tack och lov för det=)


När all adision är över så är jag nöjd. För ja är ute efter skratt, och är det några speciella artiser med så kollar jag. Än så länge har bara Markus och Amanda vunnit mitt hjärta så vi får väll se hur de blir i år.


Men här kommer iallafall några roliga klipp iallafall.=)


  









Åh måste berätta om en pinsam grej som hände imorse..eller egentligen är det inte pinsamt men man förstorar upp det så det blir pinsamt..iallafall...hade jobbat med mamma imorse och sedan va vi på frukost bufè och det blev en himla massa kaffe fast jag vet att ja inte ska dricka en massa...jaja men då så kände jag att jag verkligen behövde gå på toa..och det ända man kom på va mc donalds så klart..och det blev så pinsamt liksom för jag får för mig att alla ska glo om ja inte betsällr utan rusar in på dasset och att de ska tänka - jaha handla kan hon inte men förorena toan de kan hon minsann! Typ den stilen..varför tycker man sånt e skämmit? Men så efter mycket tvivel så tog ja med en 20 lapp till en dricka om de nu skulle bli att alla följer mig in med blicken och sen tillbaka ut igen..men som tur va så var det ingen i kassan och jag kände mig fri och kunde andas hela vägen ut...Förstorade jag upp det hela? Absolut...men sån är jag.


Nu är jag i Halmstad igen och ändrar om lite i lägenheten som ser ut som kom-och-hjälp-mig-att dö-genom att-sätta eld på mig...







Nu är det Fredag och jag ska mot Halmstad=)

Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards