BaraHanna

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Johanna - 17 september 2009 10:00

HÖST



Det är bara att acceptera...hösten är här! Thats it..även om vi vill det eller ej. Även om vi inte haft så mycket sommar i år igen. Nu är det tid att gå i ide..eller inte riktigt än..men förberede sig. Nu är det tid att sitta inne och se på snyft filmer, baka scones, och ha stickade koftor på stan. Vart du än går kommer du höra klacksteg från höga stövlar. Du kommer börja känna att luften är frisk, eller så luktar den blöta löv och ruttna äpplen. Det kommer att prassla i marken från alla torra löv, och du kommer att uppskatta ljuden i år igen. Ja nu är det höst, denvackraste tiden enligt mig. Och det närmar sig snart ännu en blöt ock kall vinter.



Detta inlägg kommer spegla hösten. Lite kläder som kan va bra att inskaffa sig nu till hösten, recept som är godast nu, filmer till dig som hellre sitter inne med tv än att hinna med och fika med alla vänner igen.




  

FILM MYS


Måste säga att de bästa filmerna jag vet är typiska höst filmer. Älskar miljön i filmerna det här typiska New york hösten. Det är underbart. Här kommer lite mysiga filmer som man inte får missa under hösten.


    

  


  RECEPT

 

Att fika är ett av höstens höjdpunkter, att få gå och fika med sina vänner. Det är inte lika mysigt att fika någon annan årstid än på hösten tror jag. Eller vad tycker ni?

 Men att fika kostar ju en hel del med. Så varför inte bjuda hem vännerna och fika hemma?


Här är lite olika recept som passar...så klart in till hösten. Och huvudtemat..äpple..kan man få gratis i trädgården om man har. Billigt och bra =)

  

   


Detta var allt jag hade för idag, men det kommer nog läggas ut mer under dagen kanske..=)


/johanna

Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards