BaraHanna

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 25 februari 2010 23:58


Då är det bara 9 dar tills Thom och Alma gifter sig. Ska bli riktigt roligt =)


Lite sliten efter en hel dag på jobbet (mellan nio och otta) lite segt så där.

Handlade en massa match ska på jakt imon på stan efter lite små saker.


Har inget mer på hjärtat..så god natt och sov gott.

Av Johanna - 21 februari 2010 12:00

 TOKIO HOTEL


Av Johanna - 20 februari 2010 12:00



Älskar denna låt. Nynnar den hela tiden när ja sitter i kassan, när ja lagar mat m.m Älskar videon i låten. Man bara längtar till sommaren!



Av Johanna - 19 februari 2010 12:14



     


Så nu har man sett Sherlock holmes och Prinsessan och grodan. Måste säga att jag blev riktig besviken på Prinsessan och Grodan. Tyckte inte den va en bra barn film faktiskt, jag hade bara varit rädd om ja skulle sett den när ja va liten. Laddade ner den till lilla syster nu när hon kommer hit men kommer ta bort den igen. Tycker inte filmer om spöken, andar och demoner passar barn. Varför kunde dom inte bara göra den vettig utan en massa skit?

Samma med Sherlock holmes men den slutade ju bra sen. Måste säga att den var riktigt spännande men man blev en aning skeptisk. Men slutet var klockrent.




  


Och så såg jag - My life in ruins. Ingen vidare film. Kändes som om nästan hela filmen bara va riktig seg fram till den sista halv tim. Ingen film man sa hyra ett gäng utan mer en film för tidsbedriv.






  


"I hate Valentimes day" var en annan film. Helt ok. Inte så pjåkig. Väldigt söt. Meen en film som man ser med en tjejkompis eller själv.


Av Johanna - 15 februari 2010 12:37

HOME SWEET HOME

 

Idag ska jag ta det så himla lugnt. Är ledig. Har jobbat hela helgen typ..nästan i allafall så nu blir det mys med täcke framför datorn och tv sen kanske jag går ut. Ska fundera lite på det. Känns inte speciellt lockande direkt. Öh.



Av Johanna - 11 februari 2010 20:10


Tjolahopp

  

Ska på afterwork imon me lite kolegor. Har funderat lite på vad ja ska ha på mig. Vill inte va för "fin" men inte heller för vardags klädd liksom. Funkar detta? Sen lite smycke och så. Det ska va mörkare strumpor till skorna. Håller på att leta. Och så ska ja ha smink och så med =P och ska snart färga håret vilket jag väntat lite men men de känns som om de är dags nu. Klippte mig i eftermiddags med. Underbart =P Behövdes måsta ja säga.

  

    

 

Nu blir det färgning, dator och så kommer nog Danny förbi snart.

 

Hoppas alla haft en bra dag =)

Av Johanna - 10 februari 2010 11:34

BUTIK SVENSKENS BETEENDE


Jobbar i butik idag..har tänkt på n grej. Finns ytterliggare ett typiskt svenskt beteende som jag stör mig på..

Svensken i butik.

Som denna butik som är en delikatess butik, priserna på vissa saker är då lite dyrare eftersom det är lite mer kvalitets varor mm. Jag hatar när kunder kommer in kollar runt lite (man ser deras blick i ögonen när de ser vissa priser..man kan höra dom tänka..- 69 för en hallonburk..man kan få en för 29 kr på Maxi!..a men kvalitet där efter..vad tror ni? Att det skulle vara samma priser som hemköp, maxi , netto?!

Och så istället för att säga typ bara inget eller hejdå, så säger dom - vi kommer tillbaka...yeah right!..

Eller hur de på något sätt nästan krälar sig längst väggen till utgången, försöker undvika ögonkontakt för att de på något konstigt sett verka skämmas för att de inte handlade något...eller så har vi de kunder som smiter ut samtidigt som någon kommer in i butiken, och innan dess har de plågsamt gått runt i cirklar för att "låtsas kolla vad det finns i butiken"...


Men men. Jobb idag och sen film antar jag..



Såg "Imagine that", igår as bra..


IMAGINE THAT

 

Riktigt söt film.

 

 

 

Av Johanna - 9 februari 2010 19:01


Rum styling


Så nu har ja varit hemma hos familjen igen..denna gången hjälpte ja brossan att fixa till rummet lite. Dum nog tog ja efter bilderna i mökret md blixt skulle kanske tagit på dan istället så hade man sett mer. Men aja.


 Detta köptes.


Kuddar 3 st svarta på lagerhus på rea för 50 kr! Sen gick jag till ett ställe som tryckte färgad text på kuddarna.

Ny grön matta till soffan 399 kr på Ikea, fanns i fler färger. Den gamla satte vi under dator bordet. Svart tyg till soffan som vi klädde.

Två nya svarta bord på Ikea 50 kr st.

Grönt typ till gardiner samt bakom sängen för att få lite färg köptes på City gross. Som ja sedan strök sånt stryk limm vid kanterna tills ja ska sy det.

Ramar till ovanför soffan köptes på Ikea 25 kr st. Sedan ramade ja in några gamla bilder från typ 40 talet som var min pappas farfars. Skit fina.

Pyntade hyllan med lite små saker Ljus från lager hus, och så lite gamla skivor, och annat som fanns hemma.

Gröna boxar från Ikea typ 60 kr för två tror jag det var.

Krukor fynddade jag för 20 kr på fyndet (Ikea) och så sattes växter i.

Och så över kast på Ikea för ca 160 kr






  

  


  



  



Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards