BaraHanna

Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 8 mars 2009 14:52



Södag = segdag


Idag så gör ja inget spciellt. Kollar på McLeods doughter`s. Det regnar ute och jag har mysigt här inne med ljus och film. Håller på att ladda ner Slumdog Millionaire. Ska bli kul att se den efter så bra credits.

Här kommer ett gott recept på en jätte god smulpaj man kan ha till glass eller vaniljsås...=)





Smulpaj med exotisk frukt


1 dl musli naturell

2 msk kokos

1/2 dl råsocker

50 g smör eller magarin

1 lime

250 g fryst mango i bitar samt hallon( finns icas)

2 bananer


1.sätt ugnen på 200*c.


2. Gör en smuldeg av musli, kokos, råsocker och smör. Skölj och riv skalet från limen, tillsätt det i smuldegen.


3. Lägg mango och hallon tärningarna i en ugnsäker form. Skiva bananerna lägg dem på och pressa lime saften över frukten. Fördela smuldegen över frukten. Grädda mitt i ugnen i ca 15 min.

4. servera med glass eller vaniljkesella.



Av Johanna - 6 mars 2009 13:03



Vad är det för likhet mellan en ica kasse och Michael jackson? ...Båda är av plast och farliga för barn =)






 


Idag var det jobb, nu är jag hemma igen och ska snart se Australia..=)  sedan blir det att laga lite mat och sen ska jag på ett annat litet jobb..och sedan skynda hem för lite vänner kommer ikväll=) ska bli nice.


Ikväll är mlodifestivalen va? hum kommer antagligen knppa på det snabt för att se vem som vinner.. men varför? varför kollar man på det år efter år när det ändå bara e skit låtar som vinner år efter år efter år efter år?! Det är som med kina mat, man äter det om och om igen, fast man vet att man kommer ockupera toan sen fem timmar framåt...

Å ja stör mig på amy dimond, hennes gnälliga röst och hennes tänder som man kan spela dragspel mellan...men inte minns SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!! va va det för något? Ta in en himla knark tant..är dom så desperata?!


Nä nu e det film! Ha en trevlig  helg!




Av Johanna - 5 mars 2009 12:09



Idag känner jag mig lite krasslig...näsblod två gånger redan idag..och det bara väller ner, en gång tidigt imorse och en gång till för typ en tim sen hoppas det inte blir mer idag. Och sen huvudvärk som vanligt =/


Men hoppas ni andra mår bra idag för solen skiner där ute, och mina nya tulpaner doftar som början av våren ska =)


 ////  Fleet Foxes - Blue Ridge Mountains  ////




Tänkte ge ett enkelt recept man kan göra som är jätte gott..


Makaroner med Tonfisk


Typ två nävar makaroner (beror på hur hungrig du är)

en tonfisk burk (ta icas för euroshopers suger)

Chili sås ganska mycket

Basilika (om du har hemma, går bra utan)

och sen riven ost (beror på hur fet du vill känna dig)


Koka makaroner, när dom är klara så häller du bara i det andra och rör om..Låt stå på svag värme tills osten smällts (ca 2-3 min)


Lätt va!? =D



Av Johanna - 3 mars 2009 13:21

STORSTÄDA 


Idag var det jobb på morgonen. Manuel och jag jobbar ihop nu förtiden, riktigt roligt. Har just nu fått en arbetskamrat på huvudet. Hon typ älskar hästar och sånt så när vi går där i koridoren håller vi på och skämtar om det typ.. - Ett kundmedelande kan malin GNÄGG komma till kassan =)


Just nu storstädar jag min gardrob och ska försöka hinna med resten av lägenheten innan min kropp strejkar. Hittar en massa saker ja inte viste ja hade och som ja önskar jag inte hade =P...Musik i bakgrunden är alltid bra.





Frou Frou - "Psychobabble"        Markus krunegård            


The pigeon dectectives - I`m a liar


 boston - augustana        Mae - We`re so far away     Bloc party - helicopter




Av Johanna - 2 mars 2009 10:05

THE STUDIO 


 Hallo folks!

Igår va ja och några tjejer på "The studio" i malmö i Turning Torso. Det var riktigt nice. Vi blev uppsminkade, (Jenny som nästan aldrig har något smink var mest spännande att se) fixade håret och så blev vi fotade. När vi fotades skulle vi ha tre ombyten. Det blev lite smått panik när vi skulle byta om för vi va fem tjejer i ett litet omkläningsrum inte större än ett på h&m =D o alla hade massa packning särskilt Ingela med en stor resväsla! ojojoj men det funkade iallfall..=) Sammanlagt fick vi vänta med allt från halv tre till halv nio! Så tiderna mellan sminkningen och fotandet va lite segt =P Man märkte att Ingela blev trött för hon bara satt och skrattade åt allt så småningom =) haha..Och så hade dom hög musik där inne hela tiden och man bara önskade att de kunde stänga av! Och killarna (som förmogligen va bögar) såg ut som ufon i smink och sånt..riktigt läskiga. Man fick inte ta bilder där inne på sig så jag mimmi och Ingela smet in på toan och tog lite bilder. Riktigt fräck toalett fönster typ runt o så kunde man sitta i det. Riktigt kul dag, och sent blev de för vi gick och åt sen efter, för den missen gjorde vi att inte ta me något. För de hade ingen mat där. Så nu har jag rekomenderade en massa tjejer så vi få ju se om ni blir bjudna dit bl sofi, my och melissa=). Sminkningen var gratis men fotorna fick man köpa om man blev nöjd med dom. Dyra va dom iallafall. Köpte två. Tyckte dom andra inte va så värst bra.

Nu sitter ja me kornflakes med jordgubbar och mörk choklad i som inte är lika god som den ser ut och ska snart städa upp från i fredes. Blev en massa disk m.m..och de blev sent så orkade inte ta det då el igår =P


Lägger upp två bilder på mig och sen lägger ja upp på dom andra sen =)




 



Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards