BaraHanna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

jag går och fiskar..

Av Johanna - 10 juni 2009 16:09



JAG GÅÅÅR OCH FIIISKAAAR





Sjukt stressig dag på jobbet men massa skoj. Jag, en tjej som hoppade in och jobbade med mig hade as kul. Vi kan i stort sett nästan inget om fisk men vi kör på med vår charm istället för kunskap..vilket ofta funkar på manssläktet men inte på förståndiga gamla tanter. Hon typ super söt springer runt där och ska hjälpa kunder med fiskarna. (jobbar i fiskavdelning på maxi) Hon ska då väga en laxsida vilket väger ca 2 kg e hal och lätt att tappa ifall man inte håller rätt..hon tar då upp en..jag räknar 1, 2 splasch! Rätt på golvet..hon - oj då..hehe..

Sen gjorde jag bort mig..vi har nog aldrig haft gädda innan jag har iallafall inte sett en gädda vilket känns väldigt pinsamt. Vi hade ju beställt in gädda då och så kom kunden som skulle ha det. 14 kilo skulle han ha..as gullig vitnames kille som då hade soldat kläder (han va med två andra onödig fakta men skit samma) jag springer då in på lagret försöker kolla vad som är gädda..hittar den fulaste fisken och gissar på att det var det. Gick in lite försiktigt kollade på honom..ingen speciell reaktion och förstår då att jag tagit rätt...ska då ösa in en massa gädda i en påse, men halva fiskarna ligger utanför så jag får ta ut dom igen och lägga i en lax påse vilken är väldigt lång...öser ner dom..eller rättare sagt de glider typ i för de e as hala..sedan kommer det största problemet..hur ska man väga 14 kilo? Spciellt på min lilla våg? öööh...sedan gick det som det gick....sprang runt som en höna utan huvud ( har ni sett på filmer när man hugger av huvud på hönor och de fortsätter att springa fast de är döda? såg såg jag ut) och försöker lösa problmet...letar efter en back eller något att lägga det i. Sedan gick allt då på ca 10 kilo. Så det fattades 4 kilo...obs..Jag fick då försöka charma lite

- what the häck 4 kilo mer eller mindre (super stort smile)..han bara aja det går bra...


Så är då mina dagar fulla av stress, misstag och katastrof...JAG ÄLSKAR DET! =D

 
 
Ingen bild

Anonym flicka vid namn hannah

10 juni 2009 20:59

yoyo feel the flow! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 november 2011 12:20

Känns som om hela dan har gått i slow motion kunde inte fatta vad de va insåg sen..KAFFE! Guuud man är ingen människa annars.. Fick ett samtal igr från en snubbe från kiruna (tänk er dialekten i huvudet) Je de hir e Mikael ,ja tinkte bara sia att glö...

Av Johanna - 24 november 2011 08:35

Skit skit skit! Dags att ställa av bilen och hittar inte papprerna! Tänk Johanna tänk va la du dom senast.. Åh 25 på fredag YEAH .. Nä tänk papper papper.. Ska ja köpa den där tröjan..hum vilken färg.. Näj blått papper va det.. Va var det jag såg den...

Av Johanna - 23 november 2011 20:00

Har ni ställt er framför spegeln någon gång och tänkt va f hände!? Idag kom domme dagen, innan känndes det som om man mest flöt på där bland bakelser och snabbmat. Men nu..bara man tar lite på sidorna så känns det som en sån där gelé massa.. DET VILL...

Av Johanna - 6 juni 2011 23:51

Har legat lite lite för länge vid havet idag :P kännde att ja brännde mig lite.. Och så tycker jag att det va bra att Simon vann även om ja tyckte Peter va roligast av alla:) och så har jag även upptäckt att Åhléns har sjukt mycket snygga kläder :O j...

Av Johanna - 1 juni 2011 21:46

BRITNEY SPEARS - TILL THE WORLD ENDS

Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards