BaraHanna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Long time ago

Av Johanna - 3 februari 2010 17:56


LONG TIME AGO


Såå vad har hänt i mitt liv..Jo har varit hemma hos familjen i Skåne och ändrat om lite i huset och fått i dom en massa ideer =P Så nu ska ja fixa om en massa där..ska bli jätte kul, speciellt eftersom ja inte själv har pengar till att göra om hemma hos mig =)


Kom typ precis hem från växjö, var hos Maria i några dar. Olyckligtvis hann hon bli sjuk samma dag ja kom dit så blev mest tv, hälsa på hennes bror med tjej och son som bor väldigt nära och massa sovande vilket jag inte var helt emot måste jag säga.


Håller just nu på att skissa lite hur min brors rum ska se ut...ska dit på söndag igen och helpa till =) Och så skriver ja lite. Har tagit upp lax som ja ska göra middag av..Och så är jag lite nervig inför imon. Har nämligen fått timar i kassan och ska prov jobba imon. Nice.


Skulle egentligen simmat nu men orkade inte gå ut igen i detta väder. Men var dock väldigt sugen på att simma. Men få göra det imon kväll och på fredag. Det funkar ju det med.



Har tänkt på det ofta, hemskt vad tyst man ska va på bussar och tåg då. Ingen pratar. Inte om man är svensk. Då är man tyst och är rädd att söka ögonkontakt med någon. Man lyssnar på musik..gärna inte för högt i risk av att det ska störa någon. Man sätter sig gärna inte jämte någon, och för att visa att man vill ha två säten i fred så lägger man alla sina kläder och väskor på det ena..för att ingen sa kunna sätta sig jämmte. Man vill heller inte sätta sig för nära någon så man kollar snabt ut var det finns så många tomma säten som möjligt. Och när telefonen råkar ringa så blir det nästan pinsamt, och man förösker att inte prata för högt heller.


Är det inte sant?

 
 
Ingen bild

Elin

6 februari 2010 13:03

Det sista du sa om buss och tåg är ju helt rätt!

 
micke

micke

9 februari 2010 14:00

Jag håller med dig där, Hanna. Blir verkligen tyst på buss o tåg. Och det helt i enligt med vad svensken vill göra, men det går stick i stäv med vad svensken också vill göra. Man vill lyssna, men man vill inte prata. Vem ska man då lyssna på, om ingen pratar...

http://lilywrite.bloggagratis.se

 
Bambi

Bambi

9 februari 2010 23:38

Sv: Haha, tur att jag inte är ensam då :P..
Och jag håller verkligen med om din buss och tåg-teori.. här står folk hellre än att sätta sig, trots att bussen knappt är halvfull.. sitter det 1 person vid ett sånt här gruppsäte (du vet 2 säten riktade mot 2 andra) så står folk i gången istället för att slå sig ner.. puckon.. jag tycker det är skönt att sitta jag haha..

http://tokbambi.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 25 november 2011 12:20

Känns som om hela dan har gått i slow motion kunde inte fatta vad de va insåg sen..KAFFE! Guuud man är ingen människa annars.. Fick ett samtal igr från en snubbe från kiruna (tänk er dialekten i huvudet) Je de hir e Mikael ,ja tinkte bara sia att glö...

Av Johanna - 24 november 2011 08:35

Skit skit skit! Dags att ställa av bilen och hittar inte papprerna! Tänk Johanna tänk va la du dom senast.. Åh 25 på fredag YEAH .. Nä tänk papper papper.. Ska ja köpa den där tröjan..hum vilken färg.. Näj blått papper va det.. Va var det jag såg den...

Av Johanna - 23 november 2011 20:00

Har ni ställt er framför spegeln någon gång och tänkt va f hände!? Idag kom domme dagen, innan känndes det som om man mest flöt på där bland bakelser och snabbmat. Men nu..bara man tar lite på sidorna så känns det som en sån där gelé massa.. DET VILL...

Av Johanna - 6 juni 2011 23:51

Har legat lite lite för länge vid havet idag :P kännde att ja brännde mig lite.. Och så tycker jag att det va bra att Simon vann även om ja tyckte Peter va roligast av alla:) och så har jag även upptäckt att Åhléns har sjukt mycket snygga kläder :O j...

Av Johanna - 1 juni 2011 21:46

BRITNEY SPEARS - TILL THE WORLD ENDS

Presentation


Jag är ingen kändis, ingen historisk människa, kanske enkel. Men detta är jag och min vardag.

Omröstning

Vilken månad blir den bästa för dig?
 Juni
 Juli
 Augusti

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards